mandag 27. april 2009

Stadig feil med brukernavn og passord?

Opplever du at du ber om nye passord, men likevel ikke kommer inn?

-I ditt tilfelle ligger nok feilen i at BRUKERNAVNET ditt er en mailadresse du ikke lenger bruker, eller at det er et alias eller en videresending av gammel mail til ny mail fordi du har endret arbeidsplass eller bruker flere mailadresser på jobb.

For eksempel vil kortformen av en mailadresse kunne være hkjo@helsenorge.nu mens "full" versjon er hans.kristian.jorgensen@helsenorge.no Du kan ikke logge på med såkalte "alias" av mailadressen din.

Når brukernavnet finnes i 5-15basen så får du alltids generert nye passord, men du kommer ikke inn fordi påloggingsmailen= brukernavnet er feil!


En annen variant er at din gamle mailadresse du har brukt på tidligere arbeidssted automatisk blir videresendt til deg på din nye mail, og du forsøker å logge deg på med feil brukernavn.

Forsøk igjen med riktig brukernavn, og be eventuelt om ENDA et nytt passord fra http://www.5-15.org/LostPassword.aspx hvis nødvendig. Vel inne i basen kan du endre til et passord du husker. Vel innlogget bør du nå også endre mailadresse=brukernavn til noe du faktisk bruker nå, den mailen du husker når du oppgir e-post til folk flest og som er ditt egentlige brukernavn.

Siste utvei er å registrere en HELT NY SØKNAD, med en ny mailadresse og la oss i supporten slette din gamle som ikke virker. Men da må du fylle ut alle opplysninger på nytt igjen, og vente på godkjenning fra support.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar